Autor: |
| Vytvořeno: 24.09.2012 - Změněno: 24.09.2012 | |||
Pojištění DASDAS zkušenosti - pojišťovnu ano či ne - bez růžových brýlíTak trochu jsem váhal, jestli své zkušenosti s DAS pojišťovnou, pojišťovnou právní ochrany, hodím na papír a poskytnu tak veřejnosti další indicii k rozhodování. Stavba domu ovlivňuje výrazně své okolí a samozřejmě i sousedské vztahy, které mohou být pro stavbu nejvíce problémové. Spousta lidí chce mít klid a tak nějaké takové kouzelné pojištění hledá. Léta se u mne střádaly střípky tohoto příběhu a ke zvěřejnění mne přesvědčilo až jednání samotné pojišťovny, která tím podtrhla veškeré jednání své i svých prodejců v minulosti. Konkrétně způsob zaslání, přesněji načasování dopisu o novém pojistném období na den přesně tak, aby nebylo možné toto pojištění vypovědět. Takový způsob považuji vůči klientovi za nečestný, což bylo impulzem k sepsání následujícího článku, který líčí skutečnosti a zkušenosti s DAS pojišťovnou. Jak to všechno začalo ?Roku 2009 už jsem věděl, že začínáme stavět dům. Sousedy jsem neznal a bál se případných komplikací a následných tahanic. Znáte to - tu bagr rozjezdí veřejnou zeleň, tu ze stavby něco práší, v nejhorším mix s betonem poškrábe auto na parkovišti a nebo prostě někdo někam spadne. Může se prostě stát, že se na stavbě něco zrovna nepovede a postihne to sousedy. Abych takové situace nemusel řešit a mohl se věnovat stavbě, začal jsem po internetu hledat možná řešení a tehdy se mi zdála pojišťovna DAS jako vynikající volba. Vzpomněl jsem si na nalepené kolečko na zadním okně naší dávno sešrotované stodvacítky s nápisem DAS, o které mi táta říkal, že jsou to právníci a bacha na toho, kdo takové kolečko má. Pročetl jsem několik článků a diskuzí. Jedni psali, jak je DAS výborná a že stačí jen zavolat a zeptat se a oni již začnou iniciativně vše řešit. Nu, takový přístup se jen tak nevidí. A pak samozřejmě v diskuzi byli odpůrci, kteří štěbetali cosi o smrdící samochvále a prodejcích píšících si reklamu. Nechal jsem to uzrát a nakonec DAS oslovil. Jsou na trhu dlouho a zřejmě to tedy funguje. Netrvalo dlouho a zavolal mi zástupce pojišťovny s tím, abych se za ním zastavil v kanceláři. Říkám mu, že tak ne, že přijede on za mnou. Tak tedy přijel. Dali jsme si schůzku a on začal sypat množství informací, které mne ve skutečnosti ani moc nezajímaly. Práce jsem měl hodně, času málo a tak mne nejvíc trápila otázka stavby. Vylíčil jsem mu, že trvalé bydliště mám kdesi v bytě, ale začínám stavět na pozemku v jiném městě a proti právním problémům plynoucích z toho pozemku bych se chtěl pojistit. Odvětil, že to samozřejmě není problém, vše je kryté. No super, pomyslel jsem si. Uzavřel jsem výhodný maxibalíček pojištění, který zahrnoval auto, rodinu, dům a vše kolem. Můj problém se rozplynul. Kapitola 1. - Nadšení a doporučování skvělého produktu známým a kolegůmČas plynul, já platil. Zdánlivě bylo vše v nejvyšším pořádku. Koncem roku 2010 jsem převáděl povinné ručení za auto z jedné pojišťovny do druhé. Vlastní chybou jsem se spletl o deset dnů a místo k sedmému jsem nové pojištění uzavřel k sedmnáctému. Ale vzhledem k tomu, že auto stálo nevyužívané a nepojízdné na stavební parcele, nevnímal jsem to jako problém. Jako problém to však vnímala kancelář pojistitelů, která neváhala říct si o desetidenní výpalné a poslala mi složenku. Byl jsem přesvědčen o tom, že na takové jednání ze zákona nemá právo a rozhodl jsem se využít DAS pojišťovnu a hodit jim to na hrb. Stačí do 30 dnů odeslat vyjádření spolu s důkazy a je vyřešeno. Prostě primitivní úkon. Nechtěl jsem to řešit a chtěl DAS pojišťovnu otestovat. Takovou prkotinu zvládnou levou zadní a já aspoň uvidím, jak všechno šlape a nebudu se bát většího sporu. Ještě že mám to pojištění. Kapitola 2. - Banální pojistná událost = Překvapení a neutrální postojTehdy nastalo rychlé vystřízlivění a návrat do reality. DAS pojišťovna mi poslala nějaké default odmítavé vyjádření, které vytáhli někde z archivu. Moc to nesouviselo s mým případem, ale vzhledem k tomu, že můj důkladný popis s citací zákonů nikdo nejspíš ani nečetl, není se čemu divit. Vzpomněl jsem si na nepsané pravidlo většiny pojišťoven - na první pokus odmítnout, většina pojištěných to vzdá. Tak jsem to tedy nevzdal. Odpověděl jsem jim, že jejich vyjádření je nesmyslené a netýká se mého případu. Případ tedy znovu prověřili a došli k trochu jinému závěru, nicméně stále byl odmítavý. Začal jsem tušit, že to asi nebude jednoduché, ale rozhodl jsem se to dotáhnout do konce. Znovu jsem tedy sedl, vypsal všechny dotčené zákony, poslal k nim svůj výklad a odeslal zpět do DAS pojišťovny. Tentokrát jsem byl nejspíš přesvědčivější a prošel skrz vstupní kontrolu jejich magistrů a nedoučených právníků na praxi. Oslovili externího právníka. Až teď jsem pochopil, že DAS pojišťovna zaměstnává pouze nedoučené právníky, brigádníky a poskytuje praxi těm, co studují. Na skutečné případy si pak právníky najímá. Je to logické a efektivní. Pro pojišťovnu. Externí právník zaujal stejné stanovisko, jako DAS pojišťovna. Vzniknuvší situaci jsem nechápal. Oni jsou snad domluvení. Začal jsem s právníkem aktivně komunikovat a chtěl vědět, který paragraf jsem svým jednáním porušil. Odpověděl mi, že žádný, ale porušil jsem zákon jako celek. Nejsem právník, tedy nechápu. Jak mohu porušit zákon, aniž bych porušil jediný jeho paragraf ? Oslovil jsem znovu DAS pojištovnu s tím, že právník není schopen označit konkrétní paragraf, který jsem porušil, nicméně se domnívá, že jsem porušil zákon jako celek. A že nechci právníka, který se domnívá. Od domnívání jsem tu já. Já chci právníka, který koná. Vyhledal jsem na internetu modelové příklady jiných právníků jak tento případ řešit a poslal jim to všechno zpět s žádostí na konkrétního právníka. Kapitola 3. - DAS pojišťovna jako tupý nástroj, uvádění přátel a kolegů do obrazuV tomto okamžiku už jsem byl značně rozladěný. Případem jsem strávil mnohonásobně víc hodin, než kdybych si jej vyřešil sám. Navíc již uplynula 30 denní lhůta. Všechnu práci jsem udělal za ně, jejich přístup by se dal označit všelijak, jen ne iniciativní. DAS pojišťovna mi odpověděla, že s požadovaných právníkem nespolupracuje, ale přidělila mi jiného. Musím říct, že jeho přístup byl úplný opak všech předchozích. Byl iniciativní, volal, řešil. Setkali jsme se osobně, předal jsem mu podklady a důkazní meteriály. Můj laický právní rozbor situace označil za pravdivý a situaci do čtrnácti dnů s kanceláří pojistitelů vyřešil. Pokud budu někdy v budoucnu něco právně řešit, chci zcela jistě jeho. Shodou okolností se mi v tomto období ozval i minulý právník s tím, že přehodnotil své stanovisko a je připraven mě zastupovat. Odepsal jsem, že vše již vyřešil jiný právník. Tento případ jsme tedy s DAS pojišťovnou uzavřeli. Dalo by se tedy říct, že případ pro mne dopadl dobře. Když tedy opomenu fakt, že se to celé táhlo dva měsíce a zabralo mi to desítky hodin čtení a psaní vyjádření, hrabání se v zákonech, hledání po internetu a telefonování. Na celou záležitost jsem se snažil zapomenout, což mi kazil jen jejich lesklý magazín na kvalitním papíře, který občas chodil poštou. Ukládal jsem si jej vždy na záchod, protože trávit nad ním jiný čas by bylo zcela kontraproduktivní. Na několika stranách jsem se vždy dočetl, jak kolektiv DAS vydělal, trávil víkend na golfu a rozdělil si nějaké ceny. Na další straně pak probíhal nábor nových duší - pojistěte vašeho kamaráda a zúčastněte se losování o zájezd. Obvykle na poslední dvoustraně bylo pár případů z praxe, jak pojišťovna vyřešila několik případů. Žádal jsem, ať mi tento magazín neposílají. Marně. Nábor nových obětí probíhal i mailem - například: Jako součást nové kampaně jsme pro všechny naše klienty připravili soutěž: „Doporuč a vyhraj“ Pokud doporučíte v termínu od 1. 6. do 31. 8. 2010 nového klienta, který v současnosti není u D.A.S. pojištěn a ten si sjedná a uhradí pojistnou smlouvu, obdržíte nejen model auta 1/24, ale také budete automaticky zařazeni do slosování o hodnotné ceny (3x notebook, 3x rekreační šek, 1x dárková poukázka do některého z nákupních center). Losování proběhne veřejně dne 14. 9. 2010 v sídle naší společnosti. Nehodlám své přátele vyměnit za model autíčka. Odepsal jsem, že takové nabídky mne uráží a nepřeji si je dále dostávat. Z úspěšného zapomínání mě vytrhla až změna zástupce pojišťovny, který přebíral mou pojistku od toho původního. Tou dobou už jsem bydlel v postaveném domě a tak jsem změnu uvítal s tím, že si alespoň popovídáme a případně ve smlouvě upravíme nějaká fakta. Kapitola 4. - Návrat k realitěSešel jsem se s novým zástupcem a vylíčil mu své představy o ideálním pojištění a požadavky pro současnost i budoucnost. Podnikal jsem v té době na ŽL, takže současný produkt mé aktivity z větší části nekryl. Nicnémě zástupce mi oznámil, že pojištění se nevztahuje ani na mou stavbu ani na pozemek. Ani mě to nepřekvapilo. Už jsem od DAS zvyklý na různé věci. Kapitola 5 - Pojištění k ničemu - zrušme toTakové pochybné pojištění (respektive pochybní prodejci a pochybný přístup pojišťovny - produkt jako takový, může být dobrý, pokud je správně aplikován) nemá pro mne další význam. Tedy zrušme to. Prodejce mi připomenul, že mám s pojišťovnou uzavřený pětiletý fix a nemohu pojištění zrušit. Nabídl mi variantu uzavření nového pojištění, kterým se to původní zruší. Vyžádal jsem si tedy podmínky s tím, že se mu ozvu. Reagoval překvapeně s dozatem, jestli to budu číst. Odpověděm jsem mu, že si to samozřejmě chci přečíst. Mé žádosti bohužel nemohl vyhovět, protože prý těch podmínek má omezený počet a jsou drahé. Tak je nemůže rozdávat. Úsměvné či k pláči ? Našel jsem si tedy podmínky na internetu a později uzavřel smlouvu, tentokrát v minimalistickém pojetí pouze jako pojištění na konkrétní auto, kterým denně jezdím. Zaplacené pojistné pokrylo bohatě nové pojištění a to i dopředu. Nemusel jsem tedy nic platit. Později pojištění zruším. Kapitola 6 - Poslední kapka DAS pojišťovnyČas plynul a já úspěšně na pojištění zapomněl. Celou anabázi mi tedy občerstvil až dopis s tím, že se blíží nové období a je třeba zaplatit. Super, je to tu. Napsal jsem výpověď a poslal zpět. Pojišťovna výpověď akceptovala s tím, že jsem nestihl podat výpověď 6 týdnů před vypršením pojistného odbobí. Není se čemu divit, dopis pojišťovna napsala ve středu 15.srpna (dorazil do schránky 17.srpna) a nové pojistné období mi začíná ve středu 26.září. Pohledem do kalendáře tak 15.srpen byl prvním dnem, kdy uplynula šestitýdenní lhůta a nebylo již možné pojištění vypovědět. Závěr - Podraz který nepřekvapíNevzdávám se podílu své viny na tom, že jsem nevypověděl včas. Avšak zaslat dopis tak, abych nebyl schopný reagovat, to beru jako podraz. Podraz, který mne u DAS pojišťovny nepřekvapil. Už mi konečně došlo, jak jsem byl při výběru naivní a naletěl PR v podobě komentářů v různých diskuzích. Konečně rozumím těm negativním komentářům o skryté reklamě a prodejcích píšících pochvalné komentáře. Omlouvám se vše svým známým a kamarádům, který jsem na počátku pojištění doporučoval. Mýlil jsem se. DAS pojišťovnu bych z výše uvedených skutečností rozhodně nedoporučil. A pokud o ní přemýšlíte, zvažte též praktiky, které ona sama a její prodejci používají. Pokud již pojištění u DAS pojišťovny máte, zkuste kontaktovat jiného zástupce a projít s ním vaši smlouvu. Pokud jste dočetli až sem a máte pocit, že byste tuto drahou zkušenost chtěli sdílet vašim kamarádům a známým, máte volné pole působnosti. Můžete poslat odkaz, stisknout Libí se mi a uděluji svolení tento článek i jeho části šířit a kopírovat. Vkládání komentářů k tomuto článku není povoleno. Nepřeji si, aby mi sem psali komentáře prodejci DAS. Pokud máte též zkušenosti s DAS pojišťovnou, ať stejné či jiné a chcete se podělit, napište mi vzkaz nebo email. |